De Zonnige Hoek

zondag 17 januari 2016

BEDGEHEIMEN

BEDGEHEIMEN (uit de oude doos)

Aha, nu komt er wellicht een pikant gedicht
En de nieuwsgierigheid is groot
Al stellen we tegenwoordig alles open en bloot
Nu ik kan u enigszins gerust stellen
Want ik ga u iets over een deken vertellen
Wij woonden een poosje in het land van Doornroosje
Of van de gelaarsde kat
Van elk sprookje was er wel wat
En als het mooi weer was dan leek het een paradijs.
Maar scheen de zon niet dan was het daar ook grijs
Maar ’s winters dan was het daar soms heel erg koud
En hadden we het verre van benauwd
En op de slaapkamer vroor het dat het kraakte
Zodat we koud uit de slaap ontwaakten
Maar we hadden wel verdriet, 
Want een centrale verwarming was er niet
Maar een elektrisch deken dat kon uitkomst bieden
Dat had ik wel door, maar daar was mijn man niet voor
Want mijn man wilde de kou trotseren
En zich als een stoere man blijven weren
Maar na een poosje nam ik een besluit
En ging op zo’n technisch wonder uit
Een deken kocht ik dan maar voor één persoon.
Want dat leek me best wonderschoon
Maar toen ik vroeg naar de prijs
Vond ik zo’n eenpersoonsdeken niet zo wijs
En tevens schoot er door mijn brein
Dat een tweepersoonsdeken wel fijner zou zijn
Want al was ik niet zo egoïstisch ingesteld
Op koude voeten van mijn man was ik niet zo gesteld
En weldra verdween ik met een pak onder mijn arm
En voelde me al van binnen warm
En met een wat sober gebaar
Vond mijn man het toch niet zo raar
En we hadden het nu heerlijk warm
(ook al waren we arm)
Ja nood breekt wet bedacht ik even
En het deken lachte ons vriendelijk tegen
Dit was ons bedgeheim dat begrijpt u nu wel
Geniet van het leven dan wordt het een spel.


0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage