De Zonnige Hoek

zaterdag 24 mei 2008

DE KERKEN NAAR DE KNOPPEN?

Met dit pessimistisch denken moeten we eens stoppen
Want al loopt men de kerk met bosjes uit
Dit betekent niet, een blijvend besluit
Want ook deze mensen kunnen zich bekeren
En van dwaze gedachten zich weren
Want als de kerk je niet kan bekoren zoals hij is
Kun je wel de kerk opbouwen als ik me niet vergis
Want op een afstandje kun je soms de dingen beter zien
En een vergissing in de kerk is mogelijk  misschien
Als ik naar de kerk kijk met een haan op de toren
Kan dit mij wel bekoren
Ik denk, hij blijft in ieder geval waken
En zal van loslopende leden niet in de war raken.
Hij draait echt niet met alle winden mee
Maar gaat gewoon recht door zee
Hij ziet altijd vooruit dus wat komen gaat
En geloof me dan is het voor de kerken niet te laat
Want beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald
En verdriet en teleurstelling is iets wat staalt
Komt allen tesamen kan weer vrolijk worden gezongen
Dit is een lied  voor ouden en jongen.
Met adieu, eindig ik nu
Wat  betekent:  God zij met u!

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage