De Zonnige Hoek

vrijdag 2 mei 2008

VAN HEMELVAART NAAR PINKSTEREN

Zelfs In diverse kerken komt het Pinksterfeest er wat bekaaid af.

Ik vind dit jammer omdat het Pinksterfeest juist een feest is wat je aan de lijve kunt ervaren.

Omdat het mijn bijzondere voorliefde heeft, heb ik getracht via wat gedichtjes wat duidelijkheid te verschaffen.

Veel leesgenoegen wens ik u toe.

 

GELOOF EN TWIJFEL

 

Als je last van twijfel hebt in je leven

Kan de Heilige Geest je uitkomst geven

Want wie bidt om de Geest die ontvangt

Is dat iets waar u zelf ook naar verlangt?

 

Weg twijfel, weg verdeeld Christendom

De eenheid die er ooit geweest is komt weerom

Het tè rationeel denken is dan van de baan

Want op het rijk van God komt het dan aan

 

Petrus won op een dag 3000 zielen

Wordt het ook voor ons geen tijd om te knielen

En je moet er eens op letten

Je kunt dan door 't geloof bergen verzetten.

 

Het Soli Deo Gloria is er dan weer

Een danklied ter ere van de Heer

En klein en groot zingen dan blij

De Pinkster-Geest is er voor jou en mij.

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage