De Zonnige Hoek

woensdag 22 juli 2009

DE KERK EEN FAMILIE?

In wezen is dit waar
Maar er zijn wel ruzie's onder elkaar

Wat wat voor de een echt heilig is

Vindt de ander geen gemis

De een zegt: ik haal mijn inspiratie uit de Bijbel

De ander zegt je moet heel de Bijbel nemen

En dat geeft op zichzelf al veel geheibel

 

Soms denk ik hoe hebben mijn ouders dit beleefd?

Maar daar was het kerkelijk leven ook niet altijd feest

Toch bleven zij bij het Heilig Woord

En dat heeft mij nog nimmer gestoord

Het Woord van God waar Zijn beloften in zijn geschreven

Om dit te aanvaarden is een pluspunt in je leven

 

Op wie moet je anders je vertrouwen stellen?

Want mensen zijn beperkt, dat wil ik wel vertellen
Nu vraagt God niet van ons om heiligen te worden

Dit komt bij een "heiligverklaarde" zelfs niet aan de orde
Maar afgezonderd zijn in christelijke zin

Voor dat heiligen  ben ik wel "in"

Dan kun je als broers en zusters een eenheid zijn

En dan vind ik zo'n kerkelijke familie wel fijn

 

"Laat mijn leven belijden zijn"

Staat op mijn wandtekst geschreven

En zo mocht ik het ook beleven

De curve ging nog weleens op en neer

Maar 't geeft toch wel een bijzondere sfeer
Varen op stilstand water is mij niet gegund

En daarom zet ik nu een dubbele punt:

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage