De Zonnige Hoek

woensdag 15 juli 2009

WAT IK HOORDE EN ZAG

Bij de supermarkt kocht ik gisteren "Trouw".De voorpagina leek een soort lokaas met de titel:

"Pogingen om homo's te genezen".

Een opmerkelijke titel en eindelijk weer eens goed nieuws?

Maar vermeldt het artikel, het schaadt de overheid die al jaren bezig is om homo's en lebische mensen gelijk te stellen met de heterofiele medemens.

Maar nu mijn vraag:

Zijn de vele alleenstaanden die zich ordentelijk gedragen en hun vriendschap normaal beleven, zonder seks, buitenbeentjes aan het worden?

Ons land is oversekst geworden.

En zelfs kinderen worden op de proef gesteld om hun geaardheid te onderscheiden.

Belachelijk toch?

Ja, dat vind ik echt een ziekte.

En van die ziekte willen we toch wel genezen worden, dunkt me.

******************************************************************************************

 

Via de televisie hoorde ik opmerkelijke berichten over de technische vooruitgang, op seksueel gebied.

Het kan gebeuren dat je een kind kunt krijgen zonder dat je een relatie hebt. Zelfs op een tijd die je zelf wenst. Leeftijd dus geen bezwaar.

Ik heb mijn onrust hieromtrent verwoord in een gedicht, met de titel.

EEN TWEE-EENHEID

 

Ja, uit die combinatie ben ik geboren
Maar nu schijnt zoiets niet meer te horen
En men gunt nu iedereen een kind
Zonder dat je een twee-eenheid vind.

 

De wetenschap is vergevorderd niet waar?
Zij krijgt de schepping zo voor elkaar
Zelfs de liefde is gewoon van de baan
Zodat zij gewoon technisch haar gang kan gaan

 

En zo is men bezig met de scheppingscreatuur
Maar gaat dit niet vervelen op de duur?
En maakt men zo niet dingen kapot
Omdat men met de schepping spot?

 

Voor het milieu hebben we alles over
Kijk maar naar het huisvuilvervoer
Maar om de mens in goede banen te leiden
Vindt men nog een hele toer

 

Vroeger hadden we Gods wet
Waar men verplicht was om naar te leven
Nu hebben we de wet overboord gezet
Ja, dat is wel om te beven

 

Maar eenmaal zal het uur van de waarheid komen
Men schrikt, zoals men nog nooit geschrokken is
Ik heb dit uit Gods Woord vernomen
En Gods Woord is waarheid en niet mis.

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage