De Zonnige Hoek

zaterdag 27 juni 2009

DE OERKNAL

Veel jongelui zijn de afgelopen tientallen jaren opgevoed met de oerknal.

Zelfs op het christelijk voortgezet onderwijs deinsde men  er niet voor terug om dit ter berde te brengen.
't Stond gewoon in de leerboeken geschreven en om daar tegenin te gaan was men niet gewend.
Men nam het aan als zoete koek, want de wetenschap had het laatste woord.

Er zijn altijd wel dwarsliggers geweest die daar anders over dachten en dit ook naar voren brachten.
Maar daar was wel durf voor nodig, want je bleef een buitenbeentje.

Dat de huidige wetenschappers alles uit hun duim zuigen, is natuurlijk ook niet waar, maar ja zij hadden het weer van een ander en hielden wel van na-apen zogezegd.

Natuurlijk  zijn er wetenschappers die goed werk verrichten, maar eerlijk gezegd kan ik er niet altijd met mijn pet bij.

ik geloof nog steeds vanaf mijn kinderjaren, dat God de hemel en de aarde gemaakt heeft.
Ik geloof dat Hij de ontwerper is. En wij geschapen zijn naar Gods beeld

Wij hebben ook de opdracht gekregen om de aarde te beheren.

Dat wij het daar goed mee afgebracht hebben, nee beslist niet op elk gebied, want we hebben er soms een puinhoop van gemaakt.
Met medewerking van Gods tegenstander de duivel.

Maar het streven is nog steeds een hemel op aarde.
En wij mogen ervan zingen boven de onheilsberichten uit:

God die alles maakte

De lucht en het zonlicht blij

De hemel zee en aarde

Zorgt ook voor mij.

God die alles maakte

de maan en sterrenrij

Als duist're wolken komen

Zorgt ook voor mij

Dit zijn liedjes die ik aan de kinderen op kleuterschool leerde destijds

En ik geloof het nog. Ook een wonder in deze tijd?

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage