De Zonnige Hoek

woensdag 24 juni 2009

GELOOFT U NOG IN DE HEL?

Velen geloven niet meer in de hel

Ik wel.

Want ik ben niet van steen

En zie de hel om mij heen

Mannen die geen man meer zijn

Laten zich gaan op elk terrein

Zij nemen graag een groen blaadje voor hun plezier

Hun eigen vrouw laten ze achter als een lastdier

Maar de dames als je hen nog zo wilt noemen

Want eigenlijk kun je ze niet als dame beroemen

Nemen het niet zo nauw

En een nieuw metgezel nemen ze gauw

Soms is het een nieuwe vriendin

Die duikt dan het bed bij hun in

En de man moet, is het geen kolder

Gewoonweg naar de zolder

Gelooft u niet in de hel

Ik wel

 

Kunt u nog zingen

Van hemelse dingen

Van liefde en trouw, vertel het me gauw

'k Ben onlangs nog naar een bruiloft geweest

De bruid in het wit, 'k vond het een feest

Ik heb nog gezongen mijn psalmen in de nacht

al deed ik het soms wel wat zacht

Want tegenwoordig noemen ze het niet altijd moed

Ze zeggen rustig je bent niet goed

Ik moet daar wel aan wennen

En denk dat ze Hem niet kennen

Die deze woorden op mijn lippen bracht

Omdat Hij het alles heeft volbracht

God dank voor deze zegeningen

Dat ik nog kan blijven zingen

En als ik het goed hoor

Klinkt er nog een heel groot koor

Kunt u nog zingen? Ik wel

Maar dat is wel een stukje hemel

En geen stukje hel  

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage