De Zonnige Hoek

zondag 21 juni 2009

WAT IK HOORDE EN ZAG

Scannen0022  Als men de moraal ontwortelt, zal de bloem van het volk verdorren

.

De christenheid ziet soms zo bleek (ook door haar overorganisatie) dat ik vrees dat zij spoedig zal sterven.

Nu als er daardoor een wedergeboorte plaats vind, is dat niet zo gek.

 

In  Tilburg stond een oude prachtige boom. De boom was echter op sterven na dood, zodat men na rijp beraad besloten had om de boom om te zagen.

Toen de grote takken er waren afgezaagd kwam er een kraanwagen om de stam weg te halen.

Groot was de verbazing toen er plotseling vanuit de stam een nieuwe jonge boom te voorschijn kwam.

Het leek mij een prachtig beeld van de toekomstige kerk. Nieuw leven.

 

Veel jongeren zijn in voor een goed milieu, wat zeer terecht is.

Helaas hebben veel jongeren geen idee dat ook het geestelijk milieu verpest kan worden, met onafzienbare gevolgen

 

Het is een fatale vergissing als men denkt dat men vrijblijvend ongelovig kan zijn.

 

Een uitspraak van een zestienjarig meisje over homo's en lesbische mensen: "Het past niet.
Maar ik vind ze meestal wel aardig".

Een gezonde kijk op het leven?

 

Al l schrijf ik veel, toch neem ik mijn gemak
want de ark werd ook bereikt door de slak.

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage