De Zonnige Hoek

zondag 8 november 2009

JE KUNT ER PIJN IN JE BUIK VAN KRIJGEN

Waar kun je puin in je buik van krijgen? vraagt u zich misschien wel af.
Wel van het gerommel in de kerken. Ik heb daar veel moeite mee.

We kunnen elkaar de kast in jagen en de sterke schijnt het te winnen van de zwakke.

Ik voel me niet geroepen om grote theologen die afwijkende meningen hebben en daardoor nogal wat runoer hebben veroorzaakt in de kerken, te overtuigen.

Maar ik snap er echt niet veel van en kan er met mijn verstand niet altijd bij.

Zijn mijn ouders en voorouders met een ingebeelde hemel dood gegaan?

Ik vind dit niet te verteren en ik geloof er ook niets van.

Vandaag las ik op het internet dat professor Kuitert een keer iets gezegd heeft in een discussie over de  macht van het Woord:

"HET MYSTERIE VAN GOD IN DE KLASSIEKE GEREFORMEERDE UITDRUKKING, IS WOORD EN GEEST"

Ik kan het daar wel bij vinden.

Als de aanhangers van Kuitert deze laatste zinnen eens kunnen onderschrijven hoeven ze de Bijbel niet te verwaarlozen of naar eigen inzichten te interpreteren.    

Ja we kunnen wel hele discussie hebben over gebedsgenezing.

Maar ik blijf er in geloven als de kerken zich niet verschuilen, maar duidelijk zijn in hun geloofsovertuigingen er heel wat tabletjes voor depressiviteit, hoge bloeddruk en hartklachten niet meer nodig zijn.

Dus wat let ons.

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage