De Zonnige Hoek

maandag 2 november 2009

MINI GEDICHTJES (3)

VAN ALLE MARKTEN THUIS?

 

Al ben ik dikwijls in en rondom mijn huis

Toch ben ik van allle markten thuis
Van ik lees graag  wat andere mensen schrijven

En daarom wil ik met mijn schrijven niet achterblijven

Sommigen plakken mij een etiketje op

Ja, soms kijk ik daar wel van op.

Want al is het hun verlangen

Zij krijgen mij echt niet gauw gevangen.

 

 

HET KLEINE GELUK

 

Wat maken we ons soms druk

Over ons eigen geluk

Terwijl wij in dit leven

Zoveel geluk kunnen geven

't Zit niet altijd in de organisatievormen

Al lijken dit wel onze normen

Soms kan op menig terrein

Een glimlach al voldoende zijn

En met wat liefde en geduld

Is een kinderhand gauw gevuld

Dit kleine geluk

Kan bij mij niet stuk.

 

NAAR DE MAAN

 

Onderzoeken zijn er velen

En men moet de koek soms delen

Als veel onderzoeken zijn gedaan

Kan de wereld naar de maan

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage