De Zonnige Hoek

maandag 26 oktober 2009

MOGEN LEKEN OOK PREKEN?

Ik heb een bundeltje in mijn achiefkast met de titel:

"Ook leken mogen (s)preken".

Maar van de week las ik in de krant een critisch artikel hieromtrent.

Wat is namelijk het geval?  Wel in diverse kerken kan het voorkomen

dat er zo nu en dan diverse leken op de preekstoel komen.

De oganisatoren vinden dat preken zonder kerk en Bijbel

prima kan.

Kunstenaars, columnisten, schrijvers en politici, caberetiers , programmamakers, sporters  zijn de dominee's van deze tijd.

Zij houden de boel bij elkaar, zegt men.

De eerlijkheid gebiedt dat ik daar niets zo veel voor voel.

Een dominee uit Rotterdam maakte de kanttekening, dat bekende nederlanders niet altijd leken zijn, want zei hij: leken zijn overtuigde christenen, die weliswaar geen ambt bekleden maar wel over veel gaven beschikken.

Ik bewaar mijn boekwerkje maar zorgvuldig, want wie weet...

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage