De Zonnige Hoek

donderdag 30 juli 2009

OORLOGEN NODIG VOOR EEN NIEUW ELAN?

Laatst kreeg ik een brief van een vriend die mij vertelde dat het lijkt dat grote mensen en een sterke kerk alleen ontstaan in tijd van grote sociale nood en verdrukking, oorlogstijd en rampen.

Ik heb daar eens over nagedacht en in mijn achief een gedicht opgediept, wat ik tientallen jaren geleden al heb opgeschreven en
wat ik ook nu ter berde wil brengen.

 

OORLOG EN VREDE

Daar is het laatste woord nog niet over gezegd

Ook ik heb mij daar niet bij neergelegd

Want om anderen de Zwarte Piet toe te spelen

Gaat mij op de duur wel wat vervelen.

Is Nederland wel vrij in zijn denken en doen

Of houden we de schijn op voor het fatsoen?

Want als Nederland zich van God heeft afgekeerd

Kan het zijn dat God zich van Nederland weert.

De prediking vrede, vrede en geen gevaar

Is gewoon een leugen en beslist niet waar

Hoe een oorlog kan ontstaan weten we allemaal

Maar hoe te voorkomen is Bijbelse taal

Maar dit leggen velen rustig naast zich neer

En zijn met puur wereldse dingen in de weer

Is er nog hoop voor ons in deze dagen>

Ja, als wij het met Christus wagen

Hij is gekomen voor ons allemaal

Ongeacht werelddeel, cultuur, kleur of taal

En als wij ons heden willen bekeren

Kan het zijn dat God het onheil af wilt weren

God zij geprezen klinkt het dan uit elke mond

Deze lof gaat heel de wereld rond

En dit wonder, ik zeg dit tot besluit

Sluit ik in deze tijd beslist niet uit

Ora et labora( bid en werk) is mijn streven

Daarom heb ik dit gedicht ook geschreven

Verkondig dit Evangelie met heldenmoed

Dan wordt het ook voor ons, eind goed al goed.

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage