De Zonnige Hoek

dinsdag 15 december 2009

EEN ENGEL OP DE KANSEL

IN DE PUT UIT DE PUT

Ik had op een gegeven ogenblik weinig fut

En zat behoorlijk diep in de put

Hoe ik in die put gekomen was vertel ik nu niet

Maar een ding was zeker ik zat boordevol verdriet

Van oud zeer, ook was ik in de rouw

Op een keer ging ik naar een kerkgebouw

En je zult het moeten geloven

Ik was van de dienst behoorlijk onderste boven

Ik werd er door aangeraakt die keer

En het bracht me in een bijzondere sfeer

Ik kreeg weer teerkost voor een nieuw begin

Dit was voor mij beslist een groot gewin

De predikant heeft ook als klankbord gefungeerd

Waar ik zeer mee was vereerd

Zelfs een oude wond kreeg een pleister op de wonde

Die wond was gekomen door eigen en anderen zonden

En toen de nood het hoogst was, was de redding nabij

De predikant was dus een engel voor mij.

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage