De Zonnige Hoek

maandag 17 januari 2011

WEES NIET BANG

Tientallen keren staat dit in de Bijbel beschreven

"Houd goede moed", zo mogen wij het ook beleven

En krasse uitspraken zijn er naar voren gebracht

Je kunt ze overdenken bij dag en bij nacht

 

1 Johannes 4 vers 18 staat:

Er is in de liefde geen vrees, want de volmaakte liefde drijft de vrees uit.

Degene die de Bijbel niet kennen vinden de taal wellicht wat verheven.Maar toch geeft zij veel rijkdom als we er mee vertrouwd zijn geworden.

    

Toen ik zelf voor een grote opdracht stond ( in mijn ogen) ,vond ik dit geen peulenschilletje. Ik had geen Bijbel bij de hand  en was trouwens te moe om daarin te kijken.

Maar  kreeg toen als ingeving de woorden? "Weest niet bevreest. Ik ben met u aan tot aan het einde van deze tijden".  Wat voor mij zeer bemoedigend was en nog is.

Dat ik daar altijd bewust mee omga is vers twee.

Maar ik denk dat het goed is om de positieve dingen te koesteren en daardoor elkaar tot steun te kunnen zijn.

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage