De Zonnige Hoek

dinsdag 3 februari 2015

LIEFDE EN LOF

LIEFDE EN LOF
Ik zag op de markt een boek met de titel: "liefde en lof"
De titel sprak me aan, dat vond ik tof
En bij het nader bekijken van het exemplaar
Vond ik de inhoud ook nog waar
Waar liefde is daar is ook lof
Iedereen beleeft dit op eigen wijs
Of  je nu jong bent of ook zilvergrijs
Want het stukje paradijs wat in ons is
Dank zij Jezus Christus dat is niet mis
Want net als Adam en Eva hebben wij
 het paradijs  verspeeld
En zijn we daardoor innerlijk verdeeld
Want als wij  bij de naam worden genoemd
Net als bij Adam en Eva
Volgen wij ook dit voorbeeld ga maar na
“Adam, waar ben je?” Maar Adam geeft geen taal
Hij verstopt zich achter de zijn vrouw
 dat weten we allemaal
En de vrouw zegt heel bang:
“Het kwam allemaal door de slang”
Zo laden we de schuld op een ander
En verwijten wij elkander
Maar als wij steeds maar geluisterd
hadden  naar God
Hadden we wel  een ander levenslot
Want het paradijs is geschonden
Door onze eigen zonden
Maar Gods Liefde is bijzonder groot
En wil ons helpen uit de nood
En als we dit verstaan
Komt het nieuwe paradijs eraan
Een volmaakt leven is dan het  streven
Want dit hoort bij het nieuwe leven
Liefde en lof, ik vind dit tof.  


0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage