De Zonnige Hoek

zaterdag 24 januari 2015

TREIN PERIKELEN

Ik reis nog weleens met de trein
Over het algemeen vind ik dit wel fijn
Veilig, vlug voordelig,was de leus uit vroeger tijd
Nu zijn we van die slogan wel bevrijd
Zondagmorgen  een uur of negen
Was ik met  het treinstel wel verlegen
Ik stapte in en zocht een niet-rokers coupé
Met een rustig plaatsje bij het raam was ik tevré
Maar wat schrik, het leek een rokershol
Met jongens en meisjes dat was te dol
Die zaten daar met een pilsje in de hand
En reisde met de NS zo door het land
 Nu dan naar de volgende coupé  dan maar
Maar een kermistent was het ook daar
Zo ging ik verder en nam daarna een besluit
En  ging  het  ongure treinstel uit.
Ik vroeg toen aan een medewerker van de trein
Waar die dag een happening zou zijn
Mevrouw deze mensen komen van een feest zo net
En hebben daar de bloemetjes buiten gezet
En gaan nu naar huis om uit te rusten
Dit  geeft niet alleen maar lusten
Want  de zondag is wel naar de knoppen
Misschien moeten die jongelui  toch  maar stoppen
Het moet wel even vermeld
Dat er spoedig een reserve trein kwam aan gesneld.
Dit verhaal is, wees niet boos.
Enkele jaren geleden dus...
Uit de oude doos.
  
 


0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage