De Zonnige Hoek

dinsdag 10 februari 2015

SAULUS 1

TENTENMAKER EN…EVANGELIST
In het oude testament van de Bijbel  staan heel mooie verhalen . Maar in het nieuwe testament  komen  ook   bijzondere verhalen  voor.
Een daarvan is  het verhaal van Paulus. Maar kom, laat hij zijn eigen verhaal zelf maar  vertellen;

Ik ben een geboren Jood en als zodanig opgevoed
 De verhalen van de Thora kende ik me dan op mijn  duimpje.
Daarbij kwam nog dat ik een zeer bekwame leermeester had  Gamaliël die me duidelijk inspireerde.
Naast mijn beroep van tentenmaker had ik  voldoende tijd om me te verdiepen in de Joodse leer.
Maar op een keer had ik mijn dag niet zo. Ik had net van mijn leermeester gehoord
dat wij Joden, nog steeds de Messias  verwachtte, zoals in de Heilige boeken was voorspeld.
Maar nu hoorde ik van enkele mensen dat de Messias al was gekomen. Ja, hij was zelfs gekruisigd
gestorven en begraven.
En als klap op de vuurpijl vertelden ze nog dat Hij opgewekt was  uit de doden
En naar de hemel was gevaren  en t.z.t weer terug zou komen.
Ik vond het eigenlijk een belachelijk verhaal van die Christenen, want zo noemden zij zich.
Stel je voor zeg.
Gelukkig waren er mensen, en dat was voor mij een bevestiging, die deze mensen gevaarlijk vonden, met hun verhalen over Jezus en zijn vreemde praktijken.
Want echt zij deden nog wonderen en tekenen ook.
Onruststokers waren het. Zij moesten maar gevangen genomen worden.
En ik was het daar roerend mee eens .

Wordt vervolgd:

   


0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage