De Zonnige Hoek

woensdag 11 maart 2015

PAASFEEST

Het Paasfeest heeft alles met Jezus te maken.
In de winkels kun je daar weinig van merken, daar valt het accent op
 Paaseitjes, paashaas, kuikentjes, enzovoorts.
Dit heeft  meer te maken met het lentefeest.
Maar het christelijk paasfeest is van een heel andere aard.
Uitvoerig staat dit beschreven in de Bijbel.
Ik ben van mijn jeugd af  daarmee geconfronteerd .
Dus ik wist haast niet beter.
Ik ontmoet weleens  mensen die daar niet in groot zijn gebracht.
Voor die mensen moet het toch wel een vreemde geschiedenis zijn.
Ik zal proberen om het wat duidelijk naar voren te brengen
Ik ga er even van uit dat u weleens iets van de Bijbel  gehoord hebt.
De Bijbel heeft 66 boeken waarvan  de helft het oude testament
omvat en het de andere helft wordt het Nieuwe testament genoemd.
Vanuit het begin van de Bijbel tot aan het einde wordt het een blijde
boodschap genoemd. En dat heeft met Jezus te maken de Zoon van God.
In het Nieuwe testament komt in de eerste hoofdstukken  de
geschiedenis van Jezus voor.
 Vanaf zijn geboorte tot Zijn sterven,Zijn opstanding, en Zijn hemelvaart,
wat wel een heel bijzonder geschiedenis is.
Hoe dit allemaal te werk is gegaan  wil ik u in etappes vertellen.
Dus wordt vervolgd:

 


0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage