De Zonnige Hoek

woensdag 6 mei 2015

BUITEN DE WAARD GEREKEND

Op de nieuwsberichten  zag ik de laatste dagen dat men vond dat de hekjes te laag waren, bij het Centraal station in Rotterdam.
Het grappige is dat ik dit zelf mee maakte J.l. Zaterdag .
Ik was juist het poortje doorgegaan, met een kaartje uiteraard, en moest wel drie kwartier wachten op de Valys, (taxi) omdat de trein vertraging had gehad.
Het was koud op de plaats waar ik moest wachten .
Ik zocht een beschut plaatsje en mocht met mijn kaartje toch nog een poosje binnen schuilen in de stationshal.
 Echter niet langer dan vijf en dertig minuten.
Ik ging daar op een bankje zitten en keek naar  de drukte bij de  poortjes.
Toen ik plotseling  geschreeuw hoorde: “houd hem, houd hem”
Dat riepen wat spoorwegbeambtes,  die ruimschoots aanwezig waren, en ik zag  dat een jongen heel behendig over een hekje  sprong.
Degene  die hem achtervolgden hadden geen schijn van kans.
Ten eerste waren zij een stuk groter en  wellicht minder leniger.
Ik zag het gebeuren en eigenlijk  moest ik wel lachen.
Wat ik natuurlijk niet te opzichtig naar voren bracht.
 Om het gezag niet te schaden.

  

      

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage