De Zonnige Hoek

vrijdag 29 mei 2015

STROOIBLOEMEN

Ik zag:
Susanne met haar mooie ogen
Naast haar stond mannentrouw
Vrouwentongen die niet logen
En een vergeet- mij- niet in ’t blauw

Ik zag een christendoorn
En de passiebloem staan
De ster van Bethlehem
Hing daar achteraan

Ik zag een bruidsbloem
En een appeltje der liefde staan
Ook zag ik een paradijs vogelbloem
Deze combinatie stond mij wel aan

Ik zag een oranje boompje
En een pijpje lak
Tevens een bisschop muts
Waar er een krulvaren uitstak

Ik zag een venusschoentje
En een pantoffelbloem
Ook een mooie rode roos
Haar geef ik grote roem

Nu vraagt u zich misschien wel af
Waar heb je dat toch gezien?
Wel in een mooie bloemenzaak
Die staat bij mij nu aan de top tien.


0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage