De Zonnige Hoek

zaterdag 20 juni 2015

BLINDVERTROUWEN

BLIND VERTROUWEN

Laatst nam ik ergens in een stad
een broodje en een koffie
en naast mij zat een man of vier
In het bekende kloffie

De hoofden kaal  een ketting om
En meer van dit soort rages
De schouders  breed, de armen bloot
En blauw van tatoeages

Ik zat niet echt gezellig daar
Bij ’t ongeregeld zooitje
Maar ja ik had het al besteld
De koffie en het broodje

Ik moest nog even naar ’t toilet
En zei tegen zo’n gastje
Zo tussen neus en lippen door
“pas even op mijn tasje”

Hij lachte en zei: “zal ik doen”
Maar eenmaal bij de ‘ladies’
Had ik het voorval al geplaatst
Onder de kop tragedies

Zij zaten er nog alle vier
Toen ik terug kwam lopen
Ze dronken wat, mijn ‘oppas’zat
z’n GSM te slopen

Gelukkig alles stond er nog
Ik had hem flink geknepen
Dat ik dat niet gauw weer zal doen
Heeft u alvast begrepen

 De ober zei: toen ik vertrok:
“u hoeft niet te betalen
Dat heeft al een van hen gedaan”
en wees op de vandalen

De jongen zei, toen ik hem vroeg: “ waarom”
Terwijl hij stevig kauwde
“Zal ik u dat eens zeggen,
omdat u mij vertrouwde”

Van hem heb ik die dag geleerd
Respect weer op te bouwen
Dat doe je niet met achterdocht
Dat doe je met vertrouwen!

Uit het bundeltje: “Goed gaan’’
Van Irene Jonker


0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage