De Zonnige Hoek

donderdag 12 november 2015

FILIPPUS

FILIPPUS 
 
HANDELINGEN 8 vers 26-40 Uit de Bijbel

Filippus was Christen en nauw betrokken bij de kerk
Deed ook veel aan Evangelisatiewerk
Een engel zei: “ga naar ‘de verlaten weg,
Die tussen Jeruzalem en Gaza ligt”
Filippus gehoorzaamde en deed zijn plicht
Daar kwam hij een rijtuig tegen
Hij was er zelf haast mee verlegen
Boven op de bok zat een Ethiopiër de Bijbel te lezen
Filippus dacht zou dit mijn missie wezen?
Filippus zei: geïnspireerd door de Heilige Geest
“Meneer verstaat u wel wat u leest”?
De Ethiopiër zei:
“nee, ik begrijp niet wat Jesaja hier wilt zeggen
En ik heb niemand die het me uit kan leggen”
Filippus begreep nu waarom hij was gestuurd
En het heeft niet lang geduurd
Of hij zat naast de man uit het Afrikaanse land
En mocht toen het lijden van Jezus uitleggen
Wat  Jesaja in hoofdstuk 52 heeft willen zeggen
Hij vertelde toen van Jezus lijden
Die naar de aarde was gekomen om mensen te bevrijden
En de Ethiopiër zei: met verbazing in zijn stem
“Dus Jezus Christus was ook gekomen voor hem?”
Heel zijn hart stond nu voor Jezus open
Hij zag water en vroeg: wat verhinderd u om mij te dopen
Filippus zei:”indien u van harte geloofd
Mag u gedoopt worden dat heeft God beloofd
Na de doop verdween Filippus uit het gezicht
Maar de Ethiopiër ging zijn weg met blijdschap
Zo staat in de Bijbel dit bericht.


0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage