De Zonnige Hoek

donderdag 5 november 2015

MINI-GEDICHTJES

MINI- GEDICHTJES
De laatste tijd bekijk ik wat programma’s op de teevee
waar ik voordien geen belangstelling voor had.
Ik word er wel wat wijzer van, zowel op negatief als op positief opzicht
De Bijbel wordt daar soms belicht en op een
primitieve manier naar voren gebracht
Bij de tijd en/of laag bij de grond? 
Ik  vind het wel vreemd dat het veelal mensen zijn die naar
 de school met de Bijbel zijn geweest.
Ik heb wat andere ervaringen die ik soms
 verwoord op mijn weblog.

EEN GROOT GENOT
Als je een groot genot wil hebben in je leven.
Moet je naar het kleine streven
En soms word je dan overgoten
En kom je zodoende bij het groten
 
WAKKER WORDEN
Om mij de tijd te blijven
Moet men goed uitgeslapen zijn

Sommige mensen denken dat het
niet normaal om in de nacht
verschillende  dingen te overdenken
 Terwijl het dikwijls de diepe dingen zijn
die dan aan bod komen

Humanisme, Boeddhisme Hindoeïsme Islam
Moet je met een altruïsme wel verdragen
Maar je moet het Christendom er niet aan wagen

OP WEG
Met vallen en opstaan word je volwassen
Hetzelfde geldt als je wilt geloven als een kind

DE WEG TERUG IS EEN MOEILIJKE WEG     


  

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage