De Zonnige Hoek

maandag 4 januari 2016

ONTWIKKELINGSHULP

ONTWIKKELINGSHULP

Ditmaal een gedicht op wat luchtiger toon.

Ik zou wel christen willen worden
Maar zijn er dan nog volle borden
Rijst speciaal bij de Chinees op de hoek
En bij de koffie een gevulde koek
Een etentje hier een etentje daar
En een groot glas pils op de kruk aan de bar
Ik zou wel christen willen zijn
Maar zijn mijn vakanties dan nog fijn
Een kamer met bad in een chique hotel
Een koel glas champagne met gestoofde forel
En ’s middags gaan zonnen op een heerlijk gazon
En ’s avonds een film, maar wel op het balkon
Tweederde lijdt honger zag ik op de teve
Ik zag toen de wereld, daar zat ik ook mee
Verkoop wat je hebt en geef het maar weg
De maaltijden voortaan zonder beleg
Weg mooie vakantie, weg koffie met koek
Hoe leeft die chinees dan, daarginds op de hoek?

Fred Bezemer  1928 -1985





0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage