De Zonnige Hoek

zondag 20 december 2015

KERSTFEEST MET EEN VRAAGTEKEN

KERSTFEEST?

Zijn wij er wel van doordrongen
Dat er een diepgang achter dit feest zit?
Vandaag zat er bij de supermarkt iemand te
spelen op zijn gitaar.
Maar het hinderde me dat hij elke keer
hetzelfde melodietje speelde van Tjingelbel.
Ik pakte een muntstukje uit mijn portemonnee
En vroeg eerst:” kunt u geen Christelijke kerstliedjes spelen?”
“Ja” zei hij en ging gelijk door op een andere golflengte.
Liederen die hij kennelijk nog van vroeger kende.
“Goed zo” zei ik en deponeerde mijn geldstuk in
het deksel van zijn muziek instrument.
 Eerlijk gezegd had ik het op mijn lippen
om te zeggen dat als hij christelijke feestliedjes
 speelde hij meer geldstukjes zou krijgen.
 Want in deze tijd staat men best open
voor wat perspectiefbiedende Christelijke
liederen.
Natuurlijk kun je de klok niet terug draaien
Maar wat goed is hoeven we toch niet te
verdonkeren manen?
Ik heb bij de kringloop nog een oud boekje gekocht
met kerstverhalen.
 Wat me wel opviel was, dat er bij
de meeste vertellingen iemand voorkwam die bekeerd was.
Ja dat gebeurde vroeger nog wel.
Nu hoor je dat alleen soms bij de EO
Kennelijk is men wat huiverig geworden terwijl
 in deze tijd de velden wit zijn om te oogsten.
 En het zou weleens kunnen gebeuren dat men als Christen
te tolerant zijn, of anders gezegd te slap.
De rollen zijn omgedraaid.
Gingen mensen uit Europa vroeger naar
andere landen om te evangeliseren nu is het net
anders om.
Het is te hopen dat er nog mensen zijn die zich wakker
laten schudden.
 En de zandkorrels uit hun ogen wrijven

Ontwaakt u die slaapt! 

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage