De Zonnige Hoek

vrijdag 4 maart 2016

EEN LICHTPUNT IN DONKERE DAGEN

Als ‘g in nood gezeten geen uitkomst ziet
Wil dan nooit vergeten God verlaat u niet.
Dit zijn enkele regels die mij te binnen schieten
wanneer ik voor de zoveelste maal negatieve berichten hoor voor de televisie.
 Er zijn echt problemen momenteel waar veel mensen geen raad mee weten.
Maar van de grote hoofdpersonen horen we bijna niets die deze Helper in nood
op hulp vragen.   Geloven we nog wel dat Die uitkomst kan bieden?
In deze tijd van bezinning is het wellicht nodig om hier de aandacht op te vestigen.
De wetenschap is ver gevorderd, maar heeft ook voor veel ellende gezorgd.
Het volgende gedicht heb ik al een tiental jaren geleden gemaakt, maar geldt ook 
nu nog
.
EEN LICHTPUNT IN DONKERE DAGEN

Langs deze weg verkondig ik thans
De wereld is vandaag uit zijn balans
Zij is groot geworden door de techniek
Maar dat maakt veel mensen ziek
Zij kunnen alles niet meer verwerken
En dat is zelfs in de kerken te merken
Diep denken zijn we niet meer gewend in onze dagen
We zijn meer ingesteld op oppervlakkige vragen
En zo schommelt ons schip op de wereldzee
Doelloos in het rond, want wat moet je ermee?
Er is geen vaste koers, geen visie geen vaart
Ieder doet maar naar zijn eigen aard
Als er een storm opsteekt met windkracht tien
Houden de meeste het voor gezien
Wij zijn als de “Titanic” in bedreigd gebied
“Ik zie ik zie wat jij niet ziet”
Maar beste mensen mij is gegund
Om te wijzen op een baken, een lichtpunt
En ik zeg het met omfloerste stem
“Laten we in vredesnaam bidden tot Hem”
Al zijn we niet allemaal lichamelijk in gevaar
Zielkundig is dit vast en zeker waar
Hoe krijgen we de wereld weer in balans?
Wel God geeft ons een nieuwe kans
“Nader mijn God  bij U, zij steeds mijn bee
Zij ’t levenspad soms ruw, gaat Gij maar mee”
Dit gebed is in deze wereld alles waard
Want dan kunnen we weer visie krijgen, weer vaart.


0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage