De Zonnige Hoek

vrijdag 28 maart 2008

SHALOMLIEDEREN

Dat mijn man niet altijd langs gebaande wegen is gegaan komt in het volgende gedicht tot uiting:

 

ZELFSTANDIG

'k Was ver van U vandaan

Ik ging op eigen wegen

en lachte om Uw zegen

Ik kon op eigen benen staan

 

Ik kon het zelf wel aan

Ik lachte naar het leven

Om U heb 'k niet gegeven

Ik ben mijn eigen weg gegaan

 

Ik had een goed bestaan

En werd nogal geprezen

U heb ik afgewezen

Ik kon mijn eigen zaakjes aan

 

U kwam in mijn bestaan

U wilde voor mij lijden

Mij van mijn schuld bevrijden

U bent voor mij aan 't kruis gegaan

 

Vergeef nu Heer, mijn schuld

Ik faalde alle dagen,

Ik wil U nederig vragen:

Heb met mijn zwak geloof geduld.

 

Fred Bezemer (1928-1985)

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage