De Zonnige Hoek

zaterdag 31 mei 2008

Wie kennis vermeerdert vermeerdert smart

"Och was ik maar bij moeder thuisgebleven", zijn wat beginregels van een liedje wat nog weleens in mijn gedachten komt.

De grenzen waren nog beperkt en de wereld nog te overzien.

En waren mensen toen ongelukkiger dan nu?

Al kan er heel wat in ons brein opgeslagen, toch heb ik soms ook het idee dat er niets meer bij kan.

En de dingen te herkauwen heeft ook z'n bekoring.

Tenslotte is er ook uiteindelijk niet zoveel nieuws onder de zon.

Ik hoorde eens een burgemeester zeggen: wat hebben wij veel werk verricht waarvan onze kinderen en kleinkinderen kunnen profiteren.

Omgetwijfeld heeft hij ten dele gelijk, maar ik vind alles toch ook wel betrekkelijk.

Diverse mensen vinden het toch heerlijk om op een camping te vertoeven met de natuur om hen heen waarvan zij volop kunnen genieten.

Rust roest, of arbeid adelt, zijn dan spreekwoorden die niet toepasselijk zijn.

In ieder geval probeer ik op deze weblog ook wat te relativeren.

En ook wat oude koeien uit de sloot te halen.

Want  herhaling is de moeder van het geleerde.

En tenslotte moet mijn weblognaam "de zonnige hoek",niet als een tang op een varken slaan.

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage