De Zonnige Hoek

zaterdag 23 mei 2009

ALLEN ÉÉN?

Het verschil tussen de vrijzinnige en de orthodoxie

Het ik nog niet onder de knie

Toch zijn dit punten die scheidingen hebben gebracht

Was het ook een verschil van dag en nacht?

Ik benijd de "vrijzinnige" soms om hun luchtiger leven

Want van de extreme orthodoxie zit ik ook wel eens te beven

En mijn gebed is, hoe moet ik dit zien

Wat door elkaar mixen misschien?

Want gescheidenheid op dit gebied is niet goed

Maar om deze zaken te ontwarren vraagt wel moed

God heeft Zijn Zoon Jezus niet voor niets naar de aarde gezonden

Dat was voor herstelling van de zonde-wonden

Wanneer men dit niet aanvaard of een andere wending wil geven

Is dit niet gezond voor het christelijk leven

Want dan kun je Johannes 3: 16 wel uit de Bijbel scheuren

Nu dat zou mij  zeer betreuren

Want universeler kan het niet worden aangezegd

Onze dank daarvoor is dan terecht

En met liefde tot God doe je de goede werken

Dat kun je momenteel zien in en buiten de kerken.

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage