De Zonnige Hoek

dinsdag 26 mei 2009

OPENT UW MOND

Mijn man heeft dit in zijn leven veel gedaan.

Hij kon zingen als de beste (in mijn ogen)

En heeft zijn gave op dit gebied dan ook ruimschoots gebruikt.

Zijn beroep bij het onderwijs gaf hem daar ook een goede gelegenheid voor.

De eerlijkheid gebied dat hij al jong veel gezongen heeft in het grote gezin, waaruit hij afkomstig was (11 kinderen)

Ik heb me laten vertellen dat zij soms vierstemmig zongen met hun vader als begeleider op het orgel.

Lange tijd heeft hij op een hyper modene school het oude antieke oorlog van zijn vader gebruikt, wat de lachspieren soms opwekte.

Heel wat mensen hebben ook genoten van de koren (evangelisatiekoor, tienerkoor en schoolkoor) waarvan hij de amateur-dirigent was.

In verband met het aanstaande Pinksterfeest zet ik hieronder een zelfgemaakt lied van hem uit de bundel "SHALOM".

'

PINKSTEREN

 

De wijnstok geeft weer rijkdom

De aarde nieuwe vrucht

Woestijnen worden weiden

Voor 't volk dat tot God vlucht

 

De perskuip stroomt weer over

De lof tot God weerklinkt

De vijgeboom bloeit open

De schepping juicht en zingt

 

De ouden dromen dromen.

De jeugd zij profeteert

Gods Geest zal wervelend komen

Met 't vuur dat 't kwaad verteert

 

Wanneer komt Uw rijk

Waar zullen wij het vinden?

't Is binnen ons bereik

Heer, laat U vinden!

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage