De Zonnige Hoek

woensdag 16 december 2009

DE ANDERE ENGEL

Ik heb in mijn brieven veel van me afgeschreven

Zodat ik het verleden kon herbeleven

Nu is het algemeen bekend

Dat je niet alleen met het positieve wordt verwend

Je dromen zijn niet altijd heilige dromen

Daar is echt niet altijd aan te ontkomen

Toch kom je op deze manier in evenwicht

Zodat ik voor dit gedicht nu ben gezwicht

Ik heb in mijn rouwperiode het voorrecht gehad

Dat ik nog een klankbord mocht hebben een schat

En al woonde hij niet in mijn buurt

Hij heeft mijn brieven niet teruggestuurd

Maar zelfs gelezen op z'n tijd

En dat vind ik geen kleinigheid

Want menigeen houdt niet van een negatief gedrag

Men houdt meer van opgewektheid en een lach

Maar hij kon ter plekke

Door alles heen lichtpuntjes ontdekken

En al ben ik somstijds een bengel

Hij blijft voor mij een echte engel.

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage