De Zonnige Hoek

dinsdag 16 maart 2010

EEN NAVOLGER VAN DE HEER

Een navolger wilde ik zijn van de Heer

Maar 'k sloeg anderen met mijn woorden neer

Ik was niet nederig en niet goed

Al gaf het even rust voor mijn gemoed

   

Mijn eigen daden, soms krachtdadig verwoord

Heeft mijn gedachtenleven wel verstoord

Mijn boosheid laaide soms heel hoog op

De bloeddruk steeg tot aan de top

   

Mijn oude adam was telkens weer present

't Is iets waar ik nog steeds niet aan ben gewend

Mijn bede: "Heer maak het toch weer goed

En geef mij weer rust voor mijn gemoed"

   

"Laten mijn voeten zijn als van een hinde

En laat ik het goede in mezelf weer vinden

Als ik kan zeggen: niet ik maar Jezus leeft in mij

Ben ik ondanks mijn tegenspoed weer blij". 

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage