De Zonnige Hoek

zaterdag 13 maart 2010

TRADITIONEEL

Ik ben en ik zeg niets teveel

Gewoon vandaag  "traditioneel"

Het valt niet mee om dit te zijn

Want "modernen" vinden dit niet fijn.

     

Denken dat zij die tijd achter zich hebben gelaten

Maar hebben niet in de gaten

Dat zij ingekapseld zijn door dit modern denken

Willen daar geen aandacht aan schenken

     

En zo zijn er hiaten in de kerk gekomen

Die moeilijk te overbruggen zijn heb ik vernomen

Het kruis van Christus houdt men soms zelfs voor gezien

Is dit het euvel van de kerkverlating misschien?

     

Toch heeft Jezus niet voor niets geleden

Hij doet ons door het kruis tot de Vader treden

Dit is de kern van het Evangeliewoord

En ik hoop dat dit Woord  vandaag niet stoort

     

Maar dat we ons weer eerbiedig buigen

En ook van Jezus Christus getuigen

Ik ben traditioneel en ik zeg niets teveel

Dat is gewoon nu orgineel.

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage