De Zonnige Hoek

vrijdag 26 februari 2010

DE SPELERS EN HET SPEL

Er zijn soms van die verrassingen in je leven

Die je leven een andere wending kunnen geven

Want soms lach ik in mijn eentje op de IJsseldijk

En voel me dan als een koning zo rijk

Want dan zie ik alles in z''n verband

Van ons vuile en schone Nederland

Ieder ploetert daar maar naar eigen kunnen

En dat moeten we elkaar ook gunnen

Maar begrijp dit wel

Wij zijn slechts spelers van het spel

En al wordt soms het tegendeel beweerd

God de Heer regeert

En Kuitert,  waarvan de titel is van dit gedicht

Heeft ( had )ook ditzelfde zicht

Hij speelt ook mee zoals wij allen

En al is het dat wij ook weleens vallen

We mogen steeds opnieuw beginnen hoor

Totdat wij komen bij een hemels koor

Dan is het vallen en opstaan voorbij

En we zijn dan altijd blij

En verder heb ik het vermoedde

Dat voor degene die geloven

Alles medewerkt ten goede.

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage