De Zonnige Hoek

zondag 21 februari 2010

DE ONTMOETING

Drie jaar na het overlijden van mijn man  kreeg ik een bijzondere ervaring die ik heb verwoord in het bijgevoegde gedicht:

In een van mijn dromen is de Heer bij mij gekomen
En ik zeg het nu met klem
'k Hoorde duidelijk Zijn stem

De Heer zei:" je moet er eens op letten
Over weinig zijn gij getrouw geweest
over veel zal ik u zetten"

"Ik", zei ik wat bevreest
En ben nog nooit zo verwonderd geweest

"Ja, gij zult mijn getuigen zijn"
Ik voelde me blij, maar ook wel klein

Maar zo God voor mij is, wie is er dan mij tegen?
Dit mocht ik ervaren op al mijn wegen

En toen ben ik gaan werken
In en buiten de kerken

Ik heb brieven geschreven wel een paar honderd****
Sommigen keken zeer verwonderd

En zeiden: Nu, Iet is ook gewoonweg van de kook
Zij geloofden niet dat het in opdracht was gebeurd

Ik heb daarover zeer getreurd
En verschool me zo nu en dan in de woestijn

Om weer alleen met God te zijn.
En toch denk ik misschien

Hebben diversen dit doorzien
Zij hebben door mij Zijn stem gehoord
En er zich ook aan gestoord

Daarom heb ik een goed vooruitzicht in 't verschiet
Het beste wens ik u toe en de groeten van Iet

 

**** Dit gedicht heb ik in 1988 geschreven

De brieven zijn nu de duizenden gepasseerd.

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage