De Zonnige Hoek

zaterdag 13 februari 2010

HET PRAATHUIS

Ja daar ben ik dan weer. Enkele weken heb ik mij met andere dingen bezig gehouden. Maar op een gegeven ogenblik begint het weer te kriebelen en kan ik het niet laten.

Ik hoorde dat de oude ambachtsschool weer in ere wordt  hersteld, zij het onder een andere naam.

iIk juich dit toe en plaag ook graag. En zo is dit gedichtje enkele jaren geleden al tot stand gekomen.

  

HET PRAATHUIS

O wat is ons landje ziek

Krijgt geen man voor de techniek

Iedereen is aan het praten

Wat een ander na moet laten

Overschatting van de geest

Maakt de mens soms tot een beest

Vrouwen staan nu in de bres

Mannen geven hier of elders les

De vrouwen doen dit met mannenmoed

Want hun inzicht is best goed

En het is niet gering

Vrouwen doen aan zelfverdediging

Zo krijgen we het land van de heldinnen

Of ...willen de mannen weer opnieuw beginnen?

Scannen0001 (5)

      KLOPJACHT

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage