De Zonnige Hoek

woensdag 20 januari 2010

DE RUIMTEVAART

De eerlijkeid gebiedt dat ik nu een onderwerp aansnij wat lange tijd niet zo duidelijk voor mij was, maar ik waag het er maar op om er iets van te zeggen.

Nee, ik ga het nu niet hebben over de ruimtevaart in wereldlijke zin.

Maar in geestelijke zin.

Er zal op een bepaald moment in de wereldgeschiedenis  een gebeurtenis plaats vinden die de bewoners der aarde zal doen sidderen.

'Dat zal zijn als de gemeente van Jezus Christus in een moment van de aarde weggerukt - als door een onzichtbare magneet aangetrokken - haar ruimtevaart aanvangt.

Enkele teksten uit de Bijbel wil ik aanhalen in dit verband.

1 Thessalonicensen 4 :13-18 en
1 Corintie 15: vers 51-53 waar Paulus zegt:
"zie ik deel u een geheim mee:
Niet iedereen zal sterven.maar de gelovigen zullen veranderd worden en een nieuw lichaam krijgen, en de doden zullen opgewekt worden, bij het laatste bazuingeschal.

We worden dan weggevoerd naar de hemel.

Een  bijzonder gegeven wat nog niet goed tot mij doordringt.

Ik ga er nu ook niet verder op in en laat dit even rusten.

Wel wil ik eindigen met een lied uit het liedboek van kerken wat als titel heeft:

EENS ALS DE BAZUINEN KLINKEN

Eens als de bazuinen klinken
uit de hoogte links en rechts
duizend stemmen ons omringen
Ja en amen wordt gezegd
rest ons niets meer dan te zingen
Heer, dan is uw pleit beslecht.

 

Als de graven openbreken
en de mensenstroom vangt aan
om de loftrompet te steken
om uw hofstad in te gaan
Heer, laat ons dan niet ontbreken
want de traagheid grijpt ons aan


Van die dag kan niemand weten
maar het woord drijft aan tot spoed,
zouden wij niet haastig eten,
gaandeweg Hem tegemoet
Jezus Christus, gisteren heden
komt voor eens en komt voor goed.

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage