De Zonnige Hoek

zondag 10 januari 2010

EEN BIJZONDERE ERVARING

Het was zondagmorgen. Het was  een half jaar nadat mijn man overleden was. Ik lag op de bank wat uit te rusten.

Er lag sneeuw op de straat, dus een witte wereld.
De sneeuwvlokjes dwarrelden voor de ruiten en in mijn hart was er een stuk vrede wat weldadig was.

Toen kreeg ik een ingeving. Ik pakte een langspeelplaat met de titel "hartewensen".

Toen  het Ambrosiaans loflied gezongen werd vond ik dat zo mooi en ik zette het geluid wat harder. Tevens kreeg ik het ineens op mijn heupen en danste de kamer rond.

Daarna zette ik de pickup weer wat zachter om weer wat bij te komen.

Dinsdags kwam de dokter. Na wat algemene opmerkingen zei hij:
Heeft u j.l zondag een opleving meegemaakt?
Ik bevestigde dit, maar hoe kon de dokter dat weten?
"Nu" zei de dokter "'ik kon dat merken in onze kerk".

Dat was vreemd, want die kerk was niet bij ons in de buurt maar stond zo'n 8 kilometer bij ons vandaan.
Hoe hij dat heeft gemerkt weet ik tot aan de dag van vandaag nog niet.

Maar bij tijd en wijle heb ik het wel meer meegemaakt en het lijkt me dat het iets is wat met de Heilige Geest te maken heeft.
Denkt u ook niet?

En ik moet dan denken aan een kerklied met de woorden: "want  't vrome volk in U verheugd, zal huppelen van zielenvreugd".

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage