De Zonnige Hoek

zondag 3 januari 2010

WAAR GAAN WE NAAR TOE?

Ja, waarheen gaat de reis dit jaar?

Misschien hebben velen al geboekt voor een land  ver van het eigen land vandaan.

De foto's worden dan vastgelegd op de camera zodat je de beelden ook aan anderen kunt tonen.

Of dat je er zelf van kunt genieten als je weer thuis bent en de prettige herinneringen weer kunt reproduceren.

Wie verre reizen doet kan veel verhalen.

En de thuisblijvers?

Zijn zij doodongelukkig omdat zij India of Amerika nog niet hebben bezocht?

Nu dat is gelukkig niet zo, want een groot aantal mensen zijn nog thuisblijvers.

En er moeten toch ook nog luisteraars zijn.

En kijkers.

Momenteel lees ik veel, niet speciaal over andere landen, maar wel over een andere bestemming, namelijk het hiernamaals.

Eigenlijk weet ik daar niet zo veel van omdat het mij niet zo veel interesseerde of beter gezegd ik was nog teveel met het verleden bezig om dat te verwerken.En met het heden had ik ook mijn handen vol.

Ik heb in 1988 een ogenblik gehad dat ik op een tweesprong stond, voor mijn gevoel.

Mijn grootste rustpunt was toen het lied: "Veilig in Jezus armen". Een ander zegt het weer met andere woorden is gebleken, wat op hetzelfde neer komt.

Maar het getij keerde en ik had kennelijk mijn werk nog niet klaar op aarde.

Sommigen zeggen, niemand kan er over het hienamaals wat zinnigs vertellen, want er is nog nooit iemand teruggekomen.

Maar de Bijbel is daar toch wel openhartig over?

Al is het geen flauwe kost.

Je moet  misschien vast wat in lezen. Vindt u het goed als we het samen doen?

Met zo nu en dan een vrolijk nootje er tussen?

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage