De Zonnige Hoek

zondag 20 december 2009

KERKEN IN ALLERLEI SOORT.

Ja, je zou er tureluurs van worden

Veelkleurigheid is hier aan de orde

De een is litugisch en visueel getint

En eert de kerk waar hij ook kwam als kind

De ander zegt, wij houden van een sober geluid

En geven voor de veelheid van liturgie geen fluit

Zij houden niet van wierookgeur

Maar bekennen met MaxHavelaarkoffie kleur

Het bovenstaande is Katholiek

Daar is dus ook een gemengd publiek

 

Maar bij de protestanten is het niet anders gesteld

Zij hebben nog meer varaties zo wordt vermeld

Sommigen houden zich vast aan Bijbel en belijdenis

Anderen houden daar niet van, als ik me niet vergis

Zij vinden dit te dogmatisch en te strak weergegeven

Zij stellen de leer niet centraal, maar het leven

Er zijn ook mensen die de evolutie vereren

Tegenover de creatonisten, wie moet zich nu bekeren?

 

En ik, ik laveer  daar wat tussen in

Afwachtend op een nieuw begin

En toch is, je zult het geloven of niet

"Komt allen tezamen" mijn levenslied

Vind je dit levenslied ook wel  oké

Zing dan dit kerstfeest dit lied met mij mee.

(morgen komt de lekst)

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage