De Zonnige Hoek

vrijdag 18 december 2009

ALS 'G IN NOOD GEZETEN

Ik reed een keer heel alleen
Op mijn snorfiets bij Rouveen

Maar ik kwam geen fietser tegen
En ik voelde me wel verlegen

Slechts de auto's snorden langs mij
En dat maakte me niet blij

Want wat ik dacht was ook nog waar
Ik zat op de autoweg zowaar

't Was wel een vluchtstrook zoals dit heet
Maar ik mocht niet vluchten waar ik reed

Ik zocht weer hevig in mijn brein
Wat de oplossing kon zijn

Terug dat kon niet meer
En ik kreeg wat hartzeer

De weg voor mij was lang
En ik werd een beetje bang

Toen begon ik maar te zingen
Om de narigheid te verdringen

Ik zong:

"Als 'g in nood gezeten
Geen uitkomst ziet
Wil dan nooit vergeten
God verlaat u niet"

En heeft de politie dit geweten?
Ik denk het wel, want de hulp kwam snel

" Mevrouw, wat u doet is levensgevaarlijk hoor"
Ja, dat had ik ook wel door

"Waar komt u vandaan  en waar moet u heen"
(zij leken mij niet van steen)

Ik deed vlug uit de doeken
Dat ik naar een uitweg liep te zoeken

"Mevrouw, ze hebben ons gewaarschuwd
en daar boft u mee". En huplaké

Pakten ze terstond,
mijn snorfiets van de grond

Die mocht mee in de achterbak
En ik mocht voorin voor 't gemak

Als een prinses zat ik naast de chauffeur
De polities stelden mij niet teleur

Zij brachten mij een eind naar huis
Dit was voor mij beslist geen kruis

Ik vond deze hulp wel erg apart
't Leken wel engelen, in het zwart.

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage