De Zonnige Hoek

zaterdag 19 december 2009

ENGELEN ZIJN ER BIJ DE VLEET

Engelen zijn er bij de vleet
Echt ,dat is geen loze kreet

Je moet er oog voor hebben dat is waar
Maar soms vind je er heel wat bij ekaar

Mensen die jou een kaart of brief sturen
Of doodgewone  hulp van je buren

En heus,
Soms staan ze  spontaan voor je neus

Of familie die bij een verhuizing klaar staan
Zo is het bij mij ook diverse keren gegaan

Het hoeven echt geen grote dingen te zijn
Een glimlach van een kind vind ik ook wel fijn

We hoeven niet altijd te jeremiëren
Want de zaken kunnen zich soms keren

Dus naast alle ellende en verdriet
Ontbreekt nu de vreugde niet

Ik kijk nog even door de ruiten
En zie de witte wereld buiten

Een stil wonder noem ik het maar
Maar ik moet er wel door heen, dat is waar

En warempel zie ik ook de zon weer schijnen
Hij schijnt voor groten en voor kleinen

Zit er ook een witte Kerst in 't verschiet
Ja, dat weet ik nu nog niet

Kerstfeest, zo wil ik het tenslotte vertolken
Behoort een feest te zijn voor alle volken.

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage