De Zonnige Hoek

woensdag 23 december 2009

HET KERSTKIND LACHT

Tenslotte in het kader van het komende Kerstfeest het onderstaand gedichtje. Dat heb ik gemaakt in 1988 toen ik een vooruitziende blik had.

 Scannen0001 (19)

HET KERSTKIND LACHT

 

Herders op het arbeidsveld

Hebben de schapen net geteld

Doch plotseling een helder licht

"t Geeft hen waarachtig zicht

 

Een schaar Engelen met gezang

Een stem die zegt: "wees niet bang

De ganse schepping is niet verloren

Want heden is Gods Zoon geboren"

 

De herders wachten nu niet langer meer

Knielen in een stal voor God de Heer

Eerbiedig vouwen zij de handen samen

Amen, Gij zult ons niet beschamen

 

De staldeur kraakte weer

Ook ik knielde toen neer

Tranen en leed zijn nu niet bitter meer

"t Was iets wat hij van mij verwachtte

En ik zag toen, dat Hij lachte. 

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage