De Zonnige Hoek

vrijdag 8 januari 2010

DIE GELOOFT ZAL LEVEN< OOK AL IS HIJ GESTORVEN

Een merkwaardige en diepe uitspraak van Jezus in de Bijbel.
En eerlijk gezegd dringt het nu pas bewust tot me door.
Ja, je kunt de Bijbel wel lezen, maar of je het verstaat is vers twee.
Ik denk dat je ook wat geestelijk inzicht moet hebben in dit verband. 
Er is meer tussen hemel en aarde wordt er nog weleens gezegd, maar het wordt niet altijd even duidelijk uitgelegd. 

Laatst las ik in een krant bij een ingekomen reactie het volgende:
"ik ben blij, dat ik goddeloos ben".
Mijn vraag is wel hoe kun je dan toch nog blij zijn?
Tenzij je eigenlijk niet weet wat je zegt.

Want zo rooskleurig is het namelijk niet. Ik vind het zelfs luguber. Troostloos ook.

Maar kom, laten we de positieven nu maar weer naar voren brengen.

Ik ben op het ogenblik een boek aan het lezen met de titel "Morgen zie ik je weer".  Over het leven van een bijzondere predikant n.l Peter Marhall.Het is uitgeven in 1951 dus bijna een halve eeuw geleden.
Er is toen ook een film van uitgegeven.

Na het overlijden van mijn man sprak mij de titel bijzonder aan en ik geloof er ook in. Bovenstaand opschrift is daarom niet voor niets gekozen.

Het gedicht wat ik morgen hoop te plaatsen geeft het wat uitgebreider weer.

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage