De Zonnige Hoek

donderdag 7 januari 2010

IK GA NIET DOOD

Winfred vier jaar oud , was  aan het kleuren.

Toen hij klaar was met zijn kleurplaat zei hij:

"Die ga ik in de kist leggen bij Opa".

Maar zijn vader maakte hem erop attent dat opa nog niet dood was. (hij was wel ziek)

"Ja maar" zei Winfred ,"hij gaat wel dood".

Zijn vader ging er wat op in en zei: "ja iedereen gaat op een keer dood".

"Nee hoor" zei Winfred en schudde zijn hoofd heen en weer.
"Ik niet, want ik word Sinterklaas"


IK HEB VAN MIJN LEVEN GEEN KWAAD GEDAAN

Ik viel een keer in op Kleuterschool en vertelde bij de Bijbelles het verhaal van het eten van de verboden vrucht van Adam en Eva in het Paradijs.

Na de narigheid verteld te hebben van het verloren paradijs was het prettig om te vertellen dat de Here Jezus je al het kwaad wilt vergeven, als je er spijt van hebt en dat Hij alles goed wil maken.

Interuptie van een kleuter: "Juf ik heb nog nooit kwaad gedaan".

Vraag: "steken jullie je vinger eens op die denkt dat hij nooit kwaad heeft gedaan".
Alle vingers gingen omhoog.

"Heb jij nog nooit je broertje geplaagd", vroeg ik aan een van de kleuters.
"Ja Juf, maar hij begint altijd eerst".

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage