De Zonnige Hoek

donderdag 14 januari 2010

EEN NIEUWE TIJD vervolg

Samen sterk, ja misschien is dit ook de gedachtengang van de New Age beweging, wat zelfs uit kan monden in een wereldgodsdienst.

Nieuwe ideeën mits gedoseerd ingevoerd, zullen nauwelijks op weerstand stuiten.
Iets wat met grof geschud ter berde gebracht wordt valt op. 
Maar geleidelijke gewenning is de (soms) jarenlange strategie.
En kan sluipend doorwerken.

De New Age gedachten heeft zeer beslist een andere grondslag dan het christendom.

Gaat het christendom er vanuit dat de mens een verlosser, Jezus Christus, nodig heeft om de verhouding met God weer in orde te maken.

De New Age heeft als opvatting  dat de mens een vonkje van het goddelijke is met het uiteindelijke doel het laten opgaan van dat vonkje in het goddelijke.

Ook reïncarnatieopvattingen spelen in New Age een belangrijke rol, omdat de mens veel levens nodig heeft om om zich te reinigen van alles wat dit opgaan belemmert.

Dit geloof in de reìncarnatie gaat gepaard met zelfverwerkelijking.

De eerlijkheid gebiedt dat ik er ook niet alles van snap en me daarom maar richt op mijn eigen geloofsovertuiging, waar ik blij mee ben. 

Het past mij nu niet om uitvoerig in te gaan op de nadelen die de New Age beweging voor veel mensen kan hebben.

Daar is voldoende lectuur over. Wel wil ik de nadruk leggen op het feit dat we in deze wereld door allerlei dreigingen omgeven zijn.

Het volk kan ten gronde gaan aan gebrek aan kennis staat er in een van de Bijbelboeken. Nu dat kan ook in deze tijd wel van toepassing zijn.

Je ogen openen en bidden om de Heilige Geest om te leren onderscheiden is een optie, die voorzeker vruchten zal dragen.

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage