De Zonnige Hoek

dinsdag 19 januari 2010

HEEFT GOD ECHT EEN PLAN MET DEZE WERELD?

Het wereldgebeuren houdt iedereen in de greep, via radio en televisie. Een doorlopende spanning kun je het wel noemen.

Het nieuws is dan werkelijk wereldnieuws, up to date.

Zit er nog lijn en leiding in het wereldgebeuren of is het een soort noodlot geworden?

Gissingen en vergissingen zijn aan de orde van de dag.

En men houdt zijn hart vast, wat staat ons en ons nageslacht nog te wachten?

Het valt niet mee om hierover iets te schrijven, want er zijn mensen die met de grondgedachte geen rekening willen houden.

En als je het woord satan ter berde brengt gaan hun hoofdharen stijl overeind staan.

En toch is er een strijd gaande tussen God en satan.
De laatste wordt ook wel de tegenstander van God genoemd.

Reeds bij het begin van de schepping speelde satan een grote rol doordat hij het werk van God wilde verstoren wat hem ook nog gelukt is door Eva en Adam te verleiden. Die daarna uit het paradijs zijn verdreven.

Maar God had toch een plan met de mensheid en wilde het mensdom redde door Zijn eigen Zoon naar de aarde te sturen die als Verlosser zou dienen, waardoor de satan uiteindelijk ook verslagen zou worden.

Je hoeft echt niet diep na te denken om te weten dat de satan nu nog op de aarde werkzaam is. De anti-christ wordt de satan ook wel genoemd.

Die kapot maakt wat er kapot te maken is.

Ik heb zelf een tijd gehad dat ik doodsbang was voor de dingen die gebeurd zijn en weer kunnen gebeuren.

Niets menselijks is mij vreemd, denk ik dan maar.

Maar elkaar in de put brengen is niet de opzet van dit artikel.

En ik reken op Gods hulp ook in donkere dagen.

Toen ik een visioen kreeg in 1988 zag ik ook allemaal nare dingen voor mijn geesteoog komen, waarbij de kerk zelfs in het geding was.

Maar enkele Bijbelteksten schoten door mijn hoofd die mij bemoedigde o.a.:
" En zie, Ik met u tot aan de voleinding der wereld".

Niemand ontkomt aan het lijden, maar als je elkaar kunt bemoedigen in bange tijden kan dit van omschatbare waarden zijn.

En het is mede de bedoeling dat ik door deze weblog een hart onder de riem wil steken. Samen sterk is dan ook mijn devies.

Zijn er verder nog dingen die het vermelden waard zijn in de Bijbel voor christenen?

De volgende keer hoop ik daar nader op in te gaan.  

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage