De Zonnige Hoek

woensdag 27 januari 2010

ZAGEN ZAGEN WIEDE WIEDE WAGEN (1983)

Ik heb dikke bomen omgezaagd

Zonder dat men mij daarom had gevraagd

Je kunt dit geestelijk bekijken

Maar ook natuurlijk kan dit blijken

Want geven bomen veel plezier

En zijn ze nodig voor mens en dier

Ze benemen je soms wel licht

En ook zodoende wat helder zicht

Twee bomen stonden ook voor ons keukenraam

En al was ik als houtvester niet bekwaam

Toch velde ik in mijn dromen een van die bomen

Maar ik had een man die was voor natuurbehoud

En bomen vellen maakte hem benauwd

Dus bleef de boom staan, daar kun je van opaan

Totdat mijn man een paar dagen uithuizig was

Nu dat kwam mij bijzonder goed van pas

En met wat schroom benaderde ik de boom

Eindelijk zou hij worden neegeveld

En Ik voelde me al een hele held

Het koste wel zeetdruppeltjes dat begrijpt u allen

Maar na een paar uur is de boom gevallen

Maar waar moest de boom toen heen?

Ik voelde me werkelijk heel alleen

Maar ik heb hem al slepend achter de schuur gebracht

Echt ik leek wel een paardekracht

Vol spanning zat ik daarna op mijn man te wachten

Die had ik moeten missen enkele dagen en nachten

Toen hij thuiskwam had hij het gelukkig niet in de smiezen

Zodat ik mijn gezicht niet gelijk hoefde te verliezen

De andere dag keek ik tevreden door het keukenraan

En ik voelde mij best bekwaam

Maar wat zag ik, tot mijn grote schrik

Ik zag mijn man naar het land toegaan

Waar de buurman zijn producten had staan

Bliksemsnel voelde ik, dat is niet pluis

Maar hoe kreeg ik hem weer zo gauw in huis

Koffie, daar was hij wel voor te vinden

En daarmee kon ik hem wel binden

Gelukkig kwam hij toen hij het woord koffie hoorde klinken

En ging gauw naar binnen om een bakje troost te drinken

"Wat moest jij bij de buurman" vroeg ik argeloos

"Nou" zei hij en zijn stem klonk behoorlijk boos

"De buurman heeft een boom omgezaagd

Zonder dat hij het aan mij heeft gevraagd"

"Eh, eh", stamelde ik wat verlegen

Dan had wel de verkeerde op zijn kop gekregen

Mijn man keek mij toen verbaasd aan

En zei: "jij hebt het toch niet gedaan"

Ik sloeg mijn ogen wat neer en zei:

"Ja, lieve man, maar ik doe het nooit meer"

Nu deze belofte heb ik gehouden, allicht

Maar ik had wel een lichte keuken en helder zicht.

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage