De Zonnige Hoek

zondag 4 april 2010

VROLIJK PASEN

Het onderstaand liedje  is uit de tijd dat ik zelf op de kleuterschool zat. Het kwam bij mij toen vrolijk over.

En na ruim 70 jaar kan ik er nog  mee uit de voeten.

Het luidt:

Op paasfeest tooit zich veld en dal

Veel bloemen bloeien overal

Ja, als de blijde paasklok luidt

Hoe schoon ziet dan onze aarde eruit

   

Op Paasfeest kondig'de engel aan

De Heer is waarlijk opgestaan

O Paasfeest schoon o Paasfeest blij

Welk goede tijding brengt gij mij.

   

Ook het volgende liedje herinner ik me uit die tijd:

   

Daar juicht een toon, daar klinkt een stem

Die galmt door gans Jeruzalem

Een heerlijk morgenlicht breekt aan

De Zoon van God is opgestaan

   

Nu jaagt de dood geen angst meer aan

Want alles, alles is voldaan

Wie in 't geloof op Jezus ziet

Die vreest voor dood en helle niet

   

Want nu de Heer is opgestaan

Nu vangt het nieuwe leven aan

Een leven door Zijn dood bereid

Een leven tot in eeuwigheid

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage