De Zonnige Hoek

zondag 5 oktober 2014

OVER SCHAPEN GESPROKEN

Wij hebben een aantal jaren in Hooghalen gewoond.

Op een gewezen boerderij die wij als "Hobbyhoek" betitelde.

Toen wij daar kwamen hadden wij alleen een hond  en wat katten om al de muizen te verjagen.

Maar weldra kregen wij ook een schaap erbij.Dit was wel gemakkelijk, om het grasveld wat achter het huis lag te begrazen.

Maar niet altijd was het een grazige weide zodat wij het schaap  ook wel eens aan de kant van de landweg zetten met een stick. Peter kwam een keer op bezoek in de "Hobbyhoek".

Toen het avond werd zei ik: "zeg Peter wil jij " Noortje" het schaap even in de wei brengen?"

Peter dacht, dat is een fluitje van een cent en stapte naar buiten. Maar weldra kwam hij weer naar binnen en zei: "Ma het is mischien wel prettiger als u het doet, want Noortje  doet erg lelijk tegen mij.

Hij stampt met zijn poten op de grond  en om nu in contact te komen met zijn grote horens lijkt mij geen pretje".

Ik ging naar buiten en tot Peter zijn verbazing, liep het schaap als een lammetje met mij mee.

Toen ik binnen kwam zei ik "Ja Peter, de schapen kennen mijn stem en wat ondeugend voegde ik eraan toe:

"Je hebt huurlingen en herders"

Peter grinnikte.

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage